LEGO robot

Lego robot 3-4 osztály

 2019. november 12.-2019. december 12. (10 alkalom)

 

A pályázat keretén beül a robot programozással ismerkedtünk meg 10 alkalommal, alkalmanként 2 órában. A csoport életkori sajátosságaiból adódóan a LEGO BOOST készlettel kezdtük a programozás alapvető lépéseit
A foglalkozásokon megismertük a modell programozásának alapvető lépéseit. Megismerkedtünk a robotot vezérlő program felületével a pályázat keretén bekül beszerzett tableteken. A foglalkozások során a tanulók felfedezéseiket próbálták megfogalmazni, illetve ezekből különböző következtetéseket levonni, lassan megtanultak „robotul” beszélni.
Rdx weight lifting elastic wrist straps support grip bodybuilding gym wraps ebay androxine poland service provider bodybuilding and gymnastics – equipment and apparatus europages.
A pedagógiai fejlesztés szempontjából a LEGO gyakorlatok alkalmasak

  • a problémamegoldás
  • a logikus-algoritmikus gondolkodás
  • ismeretszerző készség
  • a kreativitás
  • az együttműködés
  • a magasabb rendű gondolkodási készségek fejlesztésére.

A robotika foglalkozások a diákokat olyan kihívás elé állítják, melyek arra késztetik őket, hogy használják a képzeletüket, javítsák a probléma-megoldó készségüket, valamint másokkal való együttműködésre is késztet. Az algoritmikus, logikus gondolkodás nem csak a robotika terén szükséges, hanem más iskolai tantárgyaknál, illetve a mindennapi életben is.


Lego robot 5-6 osztály

2019. november 11.-2019. december 13. (10 alkalom)

 

A program célja: Régóta ismert a programozásnak az oktatásban betöltött fontos szerepe, ugyanis nagyon jól fejleszti az algoritmikus gondolkodást. Ami újdonság a LEGO fejlesztésében, hogy a diákok a gyakorlatban, egy népszerű játék segítségével, teljesen új dimenzióban láthatják viszont programozásuk eredményét. Hatalmas előnye a klasszikus módszerekhez képest, hogy a rendszer gyermekbarát grafikai elemekből álló programnyelven használható.

A program rövid leírása:

A LEGO programozható robot megoldása olyan eszközkészlet, amely tanórai, szakköri keretben egyaránt használható és motiválja a tanulókat a feladatmegoldásra, ugyanakkor a kompetenciafejlesztésben (különös tekintettel a logikus-algoritmikus gondolkodás, a problémamegoldás, a magasabb rendű gondolkodási készségek fejlesztésére) is eredményesen alkalmazható.

A pályázat keretén beül a robot programozással ismerkedtünk meg 10 alkalommal, alkalmanként 2 órában. A csoport életkori sajátosságaiból adódóan a LEGO BOOS-t készletet használtuk.

A foglalkozásokon megismertük a modell programozásának alapvető lépéseit. Megismerkedtünk a robotot vezérlő program felületével, egy androidos applikációval, amelyet a pályázat keretén belül beszerzett tabletekre telepítettünk. A foglalkozások során a tanulók felfedezéseiket próbálták megfogalmazni, illetve ezekből különböző következtetéseket levonni, lassan megtanultak „robotul” beszélni.

A pedagógiai fejlesztés szempontjából a LEGO gyakorlatok alkalmasak

  • a problémamegoldás
  • a logikus-algoritmikus gondolkodás
  • ismeretszerző készség
  • az együttműködés

A robotika foglalkozások a diákokat olyan kihívás elé állítják, melyek arra késztetik őket, hogy használják a képzeletüket, javítsák a probléma-megoldó készségüket, valamint másokkal való együttműködésre is késztet. Az algoritmikus, logikus gondolkodás nem csak a robotika terén szükséges, hanem más iskolai tantárgyaknál, illetve a mindennapi életben is.