Az EFOP-1.3.9-17-2017-00035 pályázat keretében megvalósult programok
A műhely havonta egy alkalommal tart egy foglakozást szaktanárok vezetésével és meghívott civilek bevonásával, melynek keretén belül főzőtevékenységeket valósítanak meg
Konyhatündérek főzőműhely – 6. alkalom: Nyári turmixos italok
A célcsoport tagjait, a 4. osztályos tanulókat és az Idősek Napközis Otthon képviselőit meghívtuk a klub foglalkozására. A tanulók szüleit tájékoztattuk a programról, a főzéshez szükséges eszközök listáját, eszközöket összeírtuk, összeállítottuk a délután menetrendjét.
A műhely célja:
- a turmixgép használata, turmix italok megismerése, beszélgetés a meghívott vendégekkel erről,
- közös tevékenység közben a csapatmunka kihangsúlyozása,
- esztétikus terítés és a nyári turmix elfogyasztása.
A foglalkozás felépítése is ezeknek a céloknak a megvalósítása köré épült.
Az előkészületek után, a foglalkozás elején megbeszéltük a gyerekekkel a konyhai higiénia fontosságát, melyre folyamatosan figyelnünk kell. Szétosztottuk a feladatokat, csoportokat alkottunk. Miközben folyt a munka, megbeszéltük a turmixital összeállítását és a vendégek is hozzáfűzték élményeiket. Előkészítettük a hozzávalókat, majd a megfelelő sorrendben adagolva összeállítottuk az innivalót. Több változatot készítettünk, tejjel, tejszínnel és erdei gyümölccsel, mentával gazdagítva ezt a könnyű nyári finomságot. A gyerekek nagyon aktívan és tevékenyen vettek részt, örömmel tevékenykedtek. Forgószínpadszerűen igyekeztünk megoldani azt, hogy mindenki minden tevékenységben részt vegyen.
Mindezek után a terítésre került sor, majd közösen fogyasztottuk el az elkészített finom nyári turmixot.
A gyerekek a pakolásban, mosogatásban is kivették részüket.
Mindenki kedvet kapott a turmixos italok elkészítéséhez, könnyebbsége motiválta a gyerekeket, hogy otthon is megpróbálkozzanak majd vele. A program elérte célját, élmény volt mindenki számára.
A program során a pályázat által biztosított anyagokat és eszközöket használtuk fel.
Konyhatündérek főzőműhely – 5. alkalom: Mascarponés finomságok
A célcsoport tagjait, a 4. osztályos tanulókat és az Idősek Napközi Otthon képviselőit meghívtuk a klub foglalkozására. A tanulók szüleit tájékoztattuk a programról, a főzéshez szükséges eszközök listáját, eszközöket összeírtuk, összeállítottuk a délután menetrendjét.
A műhely célja:
- a Mascarpone sajtból készült ételek megismerése, beszélgetés a meghívott vendégekkel erről,
- közös tevékenység közben a csapatmunka kihangsúlyozásával elkészíteni az édességet,
- esztétikus terítés, majd a desszert közös fogyasztása.
A foglalkozás felépítése is ezeknek a céloknak a megvalósítása köré épült.
Az előkészületek után, a foglalkozás elején megbeszéltük a gyerekekkel a konyhai higiénia fontosságát, melyre folyamatosan figyelnünk kell. Szétosztottuk a feladatokat, csoportokat alkottunk. Miközben folyt a munka, megbeszéltük a Mascarpone sajt eredetét, felhasználási módjait és a vendégek is hozzáfűzték élményeiket. Sok diák nem ismerte ezt az olasz eredetű sajtot. Előkészítettünk egy edényt, amibe a gyerekek a Mascarponéhoz hozzákeverték a túrót, tejfölt, porcukrot és az erdei gyümölcsöket. A gyerekek nagyon aktívan és tevékenyen vettek részt, örömmel tevékenykedtek. Forgószínpadszerűen igyekeztünk megoldani azt, hogy mindenki minden tevékenységben részt vegyen.
Mindezek után a terítésre került sor, majd közösen fogyasztottuk el a desszertet.
A gyerekek a pakolásban, mosogatásban is kivették részüket.
Mindenki kedvet kapott, még a kérték a receptet is elkérték. A program elérte célját, élményt nyújtott mindenki számára.
A program során a pályázat által biztosított alapanyagokat és eszközöket használtuk fel.
Konyhatündérek főzőműhely – 4. alkalom: Friss, zöld tavaszi ételek, csirkemellsaláta készítése
A célcsoport tagjait, a 4. osztályos tanulókat és a Védőnőt meghívtuk a klub negyedik foglalkozására. A tanulók szüleit tájékoztattuk a programról, a főzéshez szükséges eszközök listáját, eszközöket összeírtuk, összeállítottuk a délután menetrendjét.
A műhely célja:
- a friss tavaszi ételek megismerése, beszélgetés a meghívott vendégekkel erről,
- közös tevékenység közben a csapatmunka kihangsúlyozásával elkészíteni a vacsorát,
- esztétikus terítés a vacsorához,
- vacsora
A foglalkozás felépítése is ezeknek a céloknak a megvalósítása köré épült.
Az előkészületek után, a foglalkozás elején megbeszéltük a gyerekekkel a konyhai higiénia fontosságát, melyre folyamatosan figyelnünk kell. Szétosztottuk a feladatokat, csoportokat alkottunk. Miközben folyt a munka, megbeszéltük a zöldsaláta készítésének jellegét, és a vendégek is hozzáfűzték élményeiket. Leghamarabb a csirkemell darabolásának, sütésének folyamatát indítottuk el, majd a saláta hozzávalóinak darabolásával folytattuk a munkát. Befejezésként a salátaöntetet készítettük el. A gyerekek nagyon aktívan, és tevékenyen vettek részt, örömmel tevékenykedtek. Forgószínpadszerűen igyekeztünk megoldani azt, hogy mindenki minden tevékenységben részt vegyen.
Mindezek után a terítésre került sor. majd közösen fogyasztottuk el a vacsorát.
A gyerekek a vacsora utáni pakolásban, mosogatásban is kivették részüket.
Mindenki kedvet kapott a főződélutánokhoz, a program elérte célját, élmény volt.
A főzéshez szükséges alapanyagokat, a konyhát és a konyhai eszközöket a pályázat biztosította számunkra.
Konyhatündérek főzőműhely – 3. alkalom: Böjti ételek, túrógombóc készítése
A célcsoport tagjait, a 4. osztályos tanulókat és a Katolikus Egyház képviselőit meghívtuk a klub első foglalkozására. A tanulók szüleit tájékoztattuk a programról, a főzéshez szükséges eszközök listáját, eszközöket összeírtuk, összeállítottuk a délután menetrendjét.
A műhely célja:
- a böjti ételek megismerése, beszélgetés a meghívott vendégekkel erről,
- közös tevékenység közben a csapatmunka kihangsúlyozásával elkészíteni a vacsorát,
- esztétikus terítés a vacsorához,
- vacsora
A foglalkozás felépítése is ezeknek a céloknak a megvalósítása köré épült.
Az előkészületek után, a foglalkozás elején megbeszéltük a gyerekekkel a konyhai higiénia fontosságát, melyre folyamatosan figyelnünk kell. Szétosztottuk a feladatokat, csoportokat alkottunk. Miközben folyt a munka, megbeszéltük a túrógombóc jellegét, és a vendégek is hozzáfűzték élményeiket. Előkészítettük a masszát, majd a gombócok készítéséhez láttunk neki. A gyerekek nagyon aktívan és tevékenyen vettek részt, örömmel tevékenykedtek. Forgószínpadszerűen igyekeztünk megoldani azt, hogy mindenki minden tevékenységben részt vegyen.
Mindezek után a terítésre került sor. majd közösen fogyasztottuk el a vacsorát.
A gyerekek a vacsora utáni pakolásban, mosogatásban is kivették részüket.
Mindenki kedvet kapott a főződélutánokhoz, a program elérte célját, élmény volt.
A főzéshez szükséges alapanyagokat, a konyhát és a konyhai eszközöket a pályázat biztosította számunkra.
Konyhatündérek főzőműhely – 2. alkalom: Farsangi fánk készítése
A célcsoport tagjait, az 5. osztályos tanulókat és a helyi Nyugdíjasklub tagjait meghívtuk a következő foglalkozásra. A tanulók szüleit tájékoztattuk a programról, a főzéshez szükséges eszközök listáját, eszközöket összeírtuk, összeállítottuk a délután menetrendjét.
A műhely célja:
- a farsangi ünnepkör jellegzetes ételének megismerése, beszélgetés a meghívott vendégekkel erről,
- közös tevékenység közben a csapatmunka kihangsúlyozásával elkészíteni a fánkot,
- esztétikus terítés a vacsorához,
- vacsora
A foglalkozás felépítése is ezeknek a céloknak a megvalósítása köré épült.
Az előkészületek után, a foglalkozás elején megbeszéltük a gyerekekkel a konyhai higiénia fontosságát, melyre folyamatosan figyelnünk kell. Megbeszéltük a foglalkozás menetrendjét. Miközben folyt a munka, megbeszéltük a fánk sütésének hagyományát, és az idősek is hozzáfűzték élményeiket. A tészta hozzávalóinak előkészítése után, kezdődött az összeállítás. A gyerekek nagyon aktívan és tevékenyen vettek részt, örömmel tevékenykedtek még a dagasztásban is. A tészta kelesztésének ideje alatt megterítettünk. A fánkok szaggatásánál is mindenki tevékenykedett.
Mindezek után közösen fogyasztottuk a különböző módon ízesített fánkokat.
A gyerekek a pakolásban, mosogatásban is kivették részüket.
Mindenki számára élmény volt a délután, elértük célunkat.
A főzéshez szükséges alapanyagokat, a konyhát és a konyhai eszközöket a pályázat biztosította számunkra.
Konyhatündérek főzőműhely – 1. alkalom: Mátrai borzas szelet
A célcsoport tagjait, az 5. osztályos tanulókat és a Hagyományőrző Egyesületet meghívtuk a klub első foglalkozására. A tanulók szüleit tájékoztattuk a programról, a főzéshez szükséges eszközök listáját, eszközöket összeírtuk, összeállítottuk a délután menetrendjét.
A műhely célja:
- a helyi jellegzetes étel megismerése, beszélgetés a meghívott vendégekkel erről,
- közös tevékenység közben a csapatmunka kihangsúlyozásával elkészíteni a vacsorát,
- esztétikus terítés a vacsorához,
- vacsora
A foglalkozás felépítése is ezeknek a céloknak a megvalósítása köré épült.
Az előkészületek után, a foglalkozás elején megbeszéltük a gyerekekkel a konyhai higiénia fontosságát, melyre folyamatosan figyelnünk kell. Szétosztottuk a feladatokat, csoportokat alkottunk. Miközben folyt a munka, megbeszéltük a borzas szelet „borzas” jellegét, és az idősek is hozzáfűzték élményeiket. Előkészítettük a húst, majd a rizs készítéséhez láttunk neki. A gyerekek nagyon aktívan és tevékenyen vettek részt, örömmel tevékenykedtek. Forgószínpadszerűen igyekeztünk megoldani azt, hogy mindenki minden tevékenységben részt vegyen.
Mindezek után a terítésre került sor. majd közösen fogyasztottuk el a vacsorát.
A gyerekek a vacsora utáni pakolásban, mosogatásban is kivették részüket.
Mindenki kedvet kapott a főződélutánokhoz, a program elérte célját, élmény volt.
A főzéshez szükséges alapanyagokat, a konyhát és a konyhai eszközöket a pályázat biztosította számunkra.